Polityka prywatności

Polityka prywatności

 

§1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

Polityka
prywatności zawiera zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez
Sklep, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz
prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania
plików cookies oraz narzędzi analitycznych.

Administratorem
danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest
Bartosz Winkler

z siedzibą: Ul. Zakole 76, 31-763
Kraków

NIP:6783222753

E-mail: 3daccssrs@gmail.com- zwana
dalej „Administratorem

Dane
osobowe w Sklepie Internetowym przetwarzane są przez Administratora
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) - zwane dalej „RODO”. 

Korzystanie
ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne.
Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze
Sklepu Internetowego Klienta jest dobrowolne, z wyjątkiem:

zawierania
umów niepodanie w przypadkach i w zakresie wskazanym na stronie Sklepu
Internetowego oraz w Regulaminie Sklepu Internetowego i niniejszej
polityce prywatności danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania
Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej z
Administratorem skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Podanie
danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym i jeżeli osoba,
które dane dotyczą chce zawrzeć daną umowę z Administratorem, to jest
zobowiązana do podania wymaganych danych. Każdorazowo zakres danych
wymaganych do zawarcia umowy wskazany jest uprzednio na stronie Sklepu
Internetowego

obowiązków
ustawowych - podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym
z powszechnie obowiązujących przepisów prawa nakładających na
Administratora obowiązek przetwarzania danych osobowych (np. przetwarzanie
danych w celu prowadzenia ksiąg podatkowych lub rachunkowych) i brak ich
podania uniemożliwi Administratorowi wykonanie tychże obowiązków

Administrator
dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których
przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest
odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są:

przetwarzane
zgodnie z prawem;

zbierane
dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu
przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;

merytorycznie
poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane;

przechowywane
w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej
niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania;

przetwarzane
w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym
ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz
przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich
środków technicznych lub organizacyjnych.

Uwzględniając
charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia
praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze
zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i
organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z rozporządzeniem i
aby móc to wykazać. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające
pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych
przesyłanych drogą elektroniczną.

 

PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH

Administrator
uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy – i w
takim zakresie, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych
warunków:

osoba,
której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych
osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;

przetwarzanie
jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane
dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą,
przed zawarciem umowy;

przetwarzanie
jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na
Administratorze;

przetwarzanie
jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów
realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem
sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy
lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające
ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą,
jest dzieckiem.

Przetwarzanie
danych osobowych przez Administratora wymaga każdorazowo zaistnienia co
najmniej jednej z podstaw wskazanych powyżej. Konkretne podstawy
przetwarzania danych osobowych Klientów są wskazane poniżej

 

CEL, PODSTAWA, OKRES I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH

Każdorazowo
cel, podstawa, okres i zakres oraz odbiorcy danych osobowych
przetwarzanych przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez
danego Klienta w Sklepie Internetowym.

Administrator
może przetwarzać dane osobowe w Sklepie Internetowym w następujących
celach, na następujących podstawach, w okresach oraz w następującym
zakresie:

Cel
przetwarzania danych

Podstawa
prawna przetwarzania / okres przechowywania danych

Zakres
przetwarzanych danych

Realizacja
Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej

Artykuł 6 ust. 1 lit. b)
Rozporządzenia RODO (wykonanie umowy)

 

Dane są przechowywane przez
okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób
zawartej umowy.

Zakres: imię i nazwisko; adres
poczty elektronicznej; numer telefonu kontaktowego; adres dostawy (ulica,
numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres
zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres
dostawy), adres IP, ID klienta.

Prowadzenie ksiąg rachunkowych

Artykuł 6 ust. 1 lit. c)
Rozporządzenia RODO w zw. z art. 74 ust. 2 ustawy o rachunkowości tj. z dnia
30 stycznia 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 395)

 

Dane są przechowywane przez
okres wymagany przepisami prawa nakazującymi Administratorowi przechowywanie
ksiąg podatkowych (do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania
podatkowego, chyba że ustawy podatkowe stanowią inaczej) lub rachunkowych (5
lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane
dotyczą).

Imię i nazwisko; adres
zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres
dostawy), nazwa firmy oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP) Klienta

Ustalenie, dochodzenie lub
obrona roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być
podnoszone wobec Administratora

Artykuł 6 ust. 1 lit. f)
Rozporządzenia RODO

 

Dane są przechowywane przez
okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez
Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń w
stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez
Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają
przepisy prawa, w szczególności kodeksu cywilnego (podstawowy termin
przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności
gospodarczej wynosi trzy lata, a dla umowy sprzedaży dwa lata).

Imię i nazwisko; numer telefonu
kontaktowego; adres poczty elektronicznej; adres dostawy (ulica, numer domu,
numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres
zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres
dostawy).

Obsługa
zgłoszeń

Artykuł 6 ust. 1 lit. a)
Rozporządzenia RODO (zgoda)

 

Dane przechowywane są do momentu
wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą.

Imię, nazwisko, adres email,
adres IP

Wysyłka
wiadomości email w ramach usługi newsletter

Artykuł 6 ust. 1 lit. a)
Rozporządzenia RODO (zgoda)

 

Dane przechowywane są do momentu
wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą.

Adres
poczty elektronicznej.

 

 

 

ODBIORCY DANYCH

Dla
prawidłowego funkcjonowania Sklepu Internetowego, w tym dla realizacji
zawieranych Umów Sprzedaży konieczne jest korzystanie przez Administratora
z usług podmiotów zewnętrznych. Administrator korzysta wyłącznie z usług
takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje
wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by
przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób,
których dane dotyczą.

Przekazanie danych przez
Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do wszystkich
wskazanych w polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców –
Administrator przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do
realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie
niezbędnym do jego zrealizowania..

Dane
osobowe Klientów Sklepu Internetowego mogą być przekazywane następującym
odbiorcom lub kategoriom odbiorców:

przewoźnicy / brokerzy
kurierscy - w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze
sposobu dostawy Produktu przesyłką
kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu
przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie
Administratora w zakresie niezbędnym do zrealizowania dostawy Produktu
Klientowi.

podmioty
obsługujące płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - w przypadku
Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności
elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane
osobowe Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w
Sklepie Internetowym na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do
obsługi płatności realizowanej przez Klienta.

dostawcy
usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne
oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie
działalności gospodarczej, w tym Sklepu Internetowego i świadczonych za
jego pośrednictwem Usług Elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego
do prowadzenia Sklepu Internetowego, dostawcy poczty elektronicznej i
hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania
pomocy technicznej Administratorowi) -
Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy
działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie
niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z
niniejszą polityką prywatności.

dostawcy usług księgowych, prawnych zapewniający
Administratorowi wsparcie księgowe, prawne (w szczególności biuro
księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) - Administrator
udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na
jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do
zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą
polityką prywatności.

 

 

PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ

Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub
przenoszenia - osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od
Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania,
usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania
oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma
prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania
wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.

Prawo
do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane
są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody ma prawo do cofnięcia
zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania,
którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której
dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do
organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach
Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o
ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.

Prawo do sprzeciwu - osoba, której dane dotyczą, ma prawo w
dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną
sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego
na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie
uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych
przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać
tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie
uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw
i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia,
dochodzenia lub obrony roszczeń.

W
celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym paragrafie można
kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości
pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany w
paragrafie 1.

 

COOKIES W SKLEPIE INTERNETOWYM, DANE EKSPLOATACYJNE I
ANALITYKA

Pliki
Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików
tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby
odwiedzającej stronę Sklepu Internetowego (np. na dysku twardym komputera,
laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona – w zależności z jakiego
urządzenia korzysta odwiedzający nasz Sklep Internetowy). Szczegółowe
informacje dot. plików Cookies, a także historię ich powstania można
znaleźć m.in. tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko.

Administrator
może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez
odwiedzających ze strony Sklepu Internetowego w następujących celach:

identyfikacji
Klientów jako zalogowanych w Sklepie Internetowym i pokazywania, że są
zalogowani;

zapamiętywania
Produktów dodanych do koszyka w celu złożenia Zamówienia;

zapamiętywania
danych z wypełnianych Formularzy Zamówienia, ankiet lub danych logowania
do Sklepu Internetowego;

dostosowywania
zawartości strony Sklepu Internetowego do indywidualnych preferencji
Klienta (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz
optymalizacji korzystania ze stron Sklepu Internetowego;

prowadzenia
anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony
Sklepu Internetowego;

remarketingu, to jest badania cech zachowania odwiedzających
Sklep Internetowy poprzez anonimową analizę ich działań (np. powtarzające
się wizyty na określonych stronach, słowa kluczowe itp.) w celu stworzenia
ich profilu i dostarczenia im reklam dopasowanych do ich przewidywanych
zainteresowań, także wtedy kiedy odwiedzają oni inne strony internetowe w
sieci reklamowej firmy Google Inc. oraz Facebook Ireland Ltd.;

Standardowo
większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie
akceptuje zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia
warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej
przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć
(np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies
– w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre
funkcjonalności Sklepu Internetowego (przykładowo niemożliwym może okazać
się przejście ścieżki Zamówienia poprzez Formularz Zamówienia z uwagi na
niezapamiętywanie Produktów w koszyku podczas kolejnych kroków składania
Zamówienia).

Ustawienia
przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu
widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez nasz Sklep
Internetowy – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona
poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. W braku wyrażenia takiej
zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w
zakresie plików Cookies.

Szczegółowe
informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich
samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych
dostępne są w dziale pomocy przeglądarki
internetowej.

Administrator może korzystać w Sklepie Internetowym z
usług Google Analytics, Universal Analytics dostarczanych przez firmę
Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA), z
usługi Piksel Facebooka dostarczanej przez firmę Facebook Ireland Limited
(4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia) oraz z
usługi Heatmap dostarczanej przez firmę HeatMap, Inc. Usługi te pomagają
Administratorowi analizować ruch w Sklepie Internetowym. Gromadzone
dane przetwarzane są w ramach powyższych usług w sposób zanonimizowany (są
to tzw. dane eksploatacyjne, które uniemożliwiają identyfikację osoby) do
generowania statystyk pomocnych w administrowaniu Sklepie Internetowym.
Dane te mają charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie zawierają cech
identyfikujących (danych osobowych) osoby odwiedzające stronę Sklepu
Internetowego. Administrator korzystając z powyższych usług w Sklepie
Internetowym gromadzi takie dane jak źródła i medium pozyskania odwiedzających
Sklep Internetowy oraz sposób ich zachowania na stronie Sklepu
Internetowego, informacje na temat urządzeń i przeglądarek z których
odwiedzają stronę, IP oraz domenę, dane geograficzne oraz dane
demograficzne (wiek, płeć) i zainteresowania.

Możliwe jest zablokowanie w łatwy sposób przez daną
osobę udostępniania Google Analytics informacji o jej aktywności na
stronie Sklepu Internetowego - w tym celu można zainstalować dodatek do
przeglądarki udostępniany przez firmę Google Inc. dostępny tutaj: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl

ZABRANIA
SIĘ kopiowania zdjęć, grafik oraz opisów (w całości lub w części) BEZ
ZGODY właściciela i administratora strony.

Zgodnie z Ustawą o Prawie
Autorskim i Prawach Pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 roku (Dz.U.94 Nr 24 poz.
83, sprost.: Dz.U.94 Nr 43 poz.170) wykorzystywanie autorskich pomysłów,
rozwiązań, kopiowanie, rozpowszechnianie zdjęć, fragmentów grafiki, tekstów opisów
w celach zarobkowych, bez zezwolenia autora jest zabronione i stanowi
naruszenie praw autorskich oraz podlega karze. Znaki towarowe i graficzne są
własnością odpowiednich firm i/lub instytucji.